Up&Go  Motor Vrienden Kring Lelystad      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

............................................................................................................................................................................

 

 


 

Toerregels Up & Go Motorvrienden Kring Lelystad. Toerritdatum:


1: Het deelnemen aan een toertocht georganiseerd door de Up&Go, is altijd voor eigen risico. De Up&Go neemt op geen enkele manier verantwoording op zich met betrekking tot calamiteiten die zich tijdens zulke toertochten kunnen voordoen. Noch is de Up&Go aansprakelijk voor enigerlei schade die door deelname aan een activiteit ontstaat. Iedereen die om wat voor reden dan ook, zichzelf of anderen in gevaar brengt en/of een ongeluk overkomt of veroorzaakt, is daar uitsluitend zelf voor verantwoordelijk. Nooit kan de organisatie van de toertocht hiervoor verantwoordelijk worden gesteld en de Up&Go als motorvrienden kring evenmin.


2: Zorg er altijd voor, dat U het rij- en kentekenbewijs bij U heeft (origineel dokument)


3: Zorg dat je motorfiets in orde is, vooral banden, remmen en stuurinrichting en dat koffers en andere bagage goed vastzit. Het is verstandig om behoorlijk beschermende kleding aan te hebben, een goed passende helm met een redelijk krasvrij vizier.


4: We vertrekken altijd met een volle tank, eventueel kan indien de rit het toelaat eerst nog getankt worden, voor wie hiertoe geen gelegenheid heeft gehad.


5: Tijdens een toerdag van de Up&Go is het nuttigen van alcoholische dranken niet toegestaan, dit op straffe van uitsluiting van het vervolg van de toertocht.


6: Onervaren leden of gastrijders dienen zich vooraan in de stoet op te stellen. Men blijft op zijn positie rijden en er mag niet ingehaald worden ( m.u.v de begeleiders).


7: Indien de weg en de omstandigheden het toelaten wordt er in “baksteen” formatie gereden. Houdt voldoende afstand. Bij een botsing is de achterste altijd schuldig, let ook bij het wegrijden op je voorganger, verzeker jezelf ervan dat hij daadwerkelijk wegrijdt alvorens je zelf optrekt.


8: Wanneer de groep in tweeen gesplitst (bv bij een verkeerslicht) wordt er bij de eerstvolgende veilige plaats, doch uiterlijk bij de eerste afslag (eventueel slechts door 1 persoon) gewacht tot de rest weer bij is. Als er gewacht moet worden (bv bij pech, splitsen van de groep etc.) stop dan op een veilige plaats. Blokkeer de weg niet


9: Wanneer iemand pech heeft, dan gaan de achterop komende rijders hem helpen, ZIJ HALEN HEM PER DEFINITIE NIET IN. Als het goed is ziet de rest hen langzaam in de spiegels verdwijnen.. en stoppen op een daarvoor geschikte plaats.


10: Handje knijper = richtingwijzer staat nog aan.

Wijzen naar de grond = een gevaarlijke situatie op het wegdek.

Vlakke hand rechtop in de lucht = stoppen en niet doorrijden.


11: Achteraan zal een hekkensluiter rijden, die herkenbaar is aan het gele veiligheidsvest, en deze geeft indien nodig, een teken, dat de door jouw afgezette weg of kruispunt weer kunt verlaten en voor de hekkensluiter weer achter aan de rij kunt sluiten, daar waar nodig om gaten in de rij te vermijden.


Voor kennisgeving naam:                      Handtekening:



..............................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

  

Ton van de Bunt.